Recent
Archief20232022202120202019201820172016201520142013201220112010200920082007200620052004Navigatie | AmbtenarenDie centenneukers van het stadsdeel zijn waarschijnlijk weer een keertje met z'n allen de hei op gegaan. Sinds een week is namelijk deze regeling van kracht in de van Woustraat: Voorheen was dit dus altijd een blauwe zone: even schijfje pakken, draaien maar, en klaar. Nu moet je eerst je auto parkeren, vervolgens naar de meter lopen, even nadenken: 'zal de rij bij de Dirk vandaag kort of lang zijn' - kortom, gooi ik er 5 of 10 cent in, weer terug naar je auto om het kaartje achter de ramen te leggen (oppassen dat je nog geen bon hebt), etc. Nou is het natuurlijk altijd het beste om gewoon even te voet of op de fiets boodschappen te doen, maar sommige dingen (en dan kijk ik even wat meer in de richting van de diverse wit- en bruingoedzaken) laten zich nou eenmaal wat minder makkelijk op een bagagedrager binden ... En wat levert het nou op ? Alles bij mekaar zal het om een effectieve lengte van maximaal een kilometer parkeerbare straat gaan. Met een beetje stuurmans (vrouw) kunst krijg je in ieder 10 meter ongeveer een auto. 200 auto's maximaal dus aan de kant. In de spits mag je er helemaal niet parkeren, en tussen middernacht en negen uur 's ochtends is het gratis; blijven er dus 12 effectieve uren per dag over. Dit hele gedoe brengt dus maximaal 240,- per dag op. Daar moeten dan weer parkeermeterbonnetjesrolletjes van gekocht worden (en geplaatst), de meter moet geleegd worden (incl. fraude toeslag), etc. Netto resultaat zal dus wel ongeveer 0 zijn. Waarom dan toch, wat is de meerwaarde van deze ongein ? Als er zo nodig extra geld binnen moet komen kunnen ze beter in de spits weer eens flink auto's weg gaan slepen. Of wat rapper reageren als er weer eentje dubbel geparkeerd staat (liefst naast een leeg vak - dat heb ik trouwens nog nooit begrepen, dat je zo toe durft te geven dat je niet kunt file parkeren). In ieder geval, zonder al te veel moeite had de kassa vele malen harder kunnen rinkelen, en had deze 'initiele investering' (de blauwe strepen zijn weggefreesd, en op iedere hoek staat zo'n enorm geel bord) gewoon achterweg kunnen blijven. Daar, de eerste klap is een daalder waard ! Rob, maandag 3 oktober 2005, 22:32 | Laatste reacties
crumb trailLanguage |